zaterdag 7 april 2012

Dora the explorer

Ik mocht voor de verjaardag van mijn overbuurmeisje de taart verzorgen ook de uitdeelkoekjes mocht ik maken. Het thema is Dora the Explorer, ik had al links en rechts gelezen dat andere taarten bakkers de grootste ruzie met Dora hadden. Laat ik het zo zeggen Dora en ik zijn geen vrienden maar we aanvaarden elkaar hahaha

Ben begonnen met deze koekjes welke op stokjes zij geplakt
eerst de koekjes gebakken

daarna z bestreken met een combinatie van stroop en water

daarna de marsepein op de koekjes

oogjes erop geplakt en mondjes getekend, als laatste de stokjes geplakt op de koekjes met icing en ze verpakt in zakjes. Daarna alle 40 stuks in de dozen klaar voor aflevering.


zo en dan nu de taart


dit is hem geworden, maar we beginnen bij het begin
taart nummer 1

met blauw bekleed en de regenboog erop samen met wolken

zo Dora en Boots op de taart

alle taarten bekleed en gestapeld nu nog de versiering erop

als eerste de naam en de figuren Isa en Benny

uiteraard is swieber ook van de partij

de bloemen, struiken en bomen erop


en toen was ie klaar! Nu wachten op het grote feest!

0 reacties:

Een reactie posten